برنامه توسعه بازار کسب و کار: کسب و کارهای کوچک در مناطق کمتر برخوردار به دلیل فقدان منافع ناشی از تراکم، شکاف های اطلاعاتی، فاصله بیشتر از بازارها و هزینه ها و مخارج مربوط به آن، نیازمند بهبود شبکه مبادله هستند، یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، عرضه و نمایش محصولات، کالاها و خدمات تولیدی این کسب و کارها طی مقاطع زمانی خاص در مراکز جمعیتی در قالب نمایشگاه، جشنواره، بازارچه و رویداد می باشد. هدف از برگزاری برنامه های توسعه بازار کسب و کارها:۱. پویایی اقتصاد روستا، بهبود جریان عرضه محصولات و خدمات و تقویت رابطه شهر و روستا۲. حمایت از تولیدکنندگان از طریق عرضه مستقیم محصولات، کالاهاو خدمات در فضایی رقابتی۳. تسهیل دسترسی مردم به محصولات و خدمات مورد نیاز، با قیمت و کیفیت مناسب۴. ارائه دستاوردهای بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی۵. هویت سازی و نشان شدن محصولات خاص۶. ترویج فناوری های نوین